.

Блогове

Блогове

Супер забавна статия за тазгодишното злополучно участие на родината ни на Венецианското биенале от Петя Кукуларова (която не познавам).

KT_MfS_01

К.Терзиев. Съобщение от космоса в двора (2008-09 г.), двуканална видео инсталация, изглед

На 15 март 2011 в галерия Credo Bonum на ул. Славянска 2 се откри изложбата "Големият взрив", която постави началото на новата изложбена програма на галерията като част от фондация Credo Bonum.

"Големият взрив" е кураторски проект на Светлана Куюмджиева, в който участват съвременни български художници, архитекти и дизайнери:
Светозара Александрова, Иво Бистрички, Рада Букова, Петко Дурмана, Никола Енчев/Стефан Ванков, арх. Николай Маринов, Бора Петкова/Жулиана Мори, Симеон Стоилов, Красимир Терзиев, София Христозова/Марта Димитрова, Вероника Цекова, библиотека за устойчиво развитие на Народно читалище „Бъдеще сега", оформена от авторските мебели на Константин Ачков и Петър Захаринов, селекция от филми, предоставени от Мрежа за устойчив обмен “Живи места”.

Изложбата продължава до 30 април.

ул. Славянска 2 (вход от ул. Бенковски)

София, 1000

26. март, петък от 11.00 ч.
Нова конферента зала, Софийски университет Св. Климент Охридски

-----------------------------------------------
Катедра „История и теория на културата”, Софийски Университет Св. Климент Охридски

с подкрепата на Австрийски културен център София

имат удоволствието да ви поканят на публична лекция


Изкуства на новите медии – предизвикателство пред съвременното общество”

"Media Art's challenge for our Societies"


гост-лектор проф. Оливър Грау, Департамент „Науки за образа”, Дунавски Университет, Австрия

Prof. Oliver Grau, Image Science Department, Danube University, Austria

Прочети още...

xfilm лекции

# 3 Кино без образ 

16.05., събота, 20:45 ч. 

На 16-та май, в Нощта на музеите и галериите, инициативата на xfilm festival и галерия “Васка Емануилова” за разговори-лекции за експериментално кино продължава с темата “Кино без образ”. Във фокус този път е филмът “Синьо” на Дерек Джарман, който е друг радикален манифест на правене на кино, в което образът е изтрит и в продължение на 65 минути зрителите са оставени на собственото си въображение пред син екран и гласове зад кадър.

Спецификата на езика на филма и неговата концептуална рамка ще бъде представена от Станимир Панайотов, който е и преводач на субтитрите на филма на български език.

“”Синьо” е автобиографичен коментар и същевременно социална поетика в сливането на хомосексуалното желание с личното израстване, политическото осъзнаване, артистичната и обществената воля за промяна и еманципация.”, Станимир Панайотов.

Прочети още...

пример на визуално изследване с максимално конципиране на медията.

Прочети още...

(an article to be published by Umelec Magazine)

The hoax of David Černý's Entropa has been in the focus of media everywhere in the last week; from Times, to collective and individual blogs. So, the artist's strategy proved to work and in this sense it could be said that Entropa is a very successful piece of public art, overwhelming collective imaginations and provoking heated debates. There are though several points where I find it very problematic and would try to briefly touch upon them in the following lines.


The artist says he drew on Monty Python and Sacha Cohen's sense of humor in creating the grotesque model of the map of Europe, central to Entropa. But there is a slight difference between the mode of production of Monthy Python and Borat, and the grand commission Mr. Černý got from the Czech Government. The cost of £350,000 of public money for a laugh I find very questionable. The US group Yes Men got vast popularity in recent years with their hoaxes deeply penetrating corporate worlds by taking over WTO web site, or issuing fake NY Times magazine, but they did that with their own resources and networks, not being commissioned by any institutions, and that has made  their strategy much more authentic and radical all the way from approaching the establishment to the entire operation of infiltrating in that world.
Out of the noise Černý's commission brings up serious questions around the way commissions on such high level are made and the naiveté and ignorance of politicians towards contemporary art, when they want to make use of it for political purposes. It is somehow hard to believe the statements of Alexandr Vondra, the Deputy Prime Minister of Czech Republic that he was not informed about the major shift in plans between the contract assignment and the actual realization of the work. It does not take long to check the artist biography and to inform oneself of the provocative character of his work, even only with the example of the troubles with the exhibit of his "Shark" at Bielsko Biała, and to guess what might be expected from such a commission. I wonder about the very idea behind the intention of putting an artist like Černý in charge of a massive collaboration with other 27 artists, and than to expect a production of one coherent piece. It is a contradiction and total failure to recognize the principal conditions of the scene of art.


In his article Politics of Installation, published in e-flux journal, issue #2, from January 2009,  Boris Groys defines the two major differences between the roles of the curator and the artist.
"The regime under which art operates in our contemporary Western culture is generally understood to be one that grants freedom to art. But art's freedom means different things to a curator and to an artist. As I have mentioned, the curator-including the so-called independent curator-ultimately chooses in the name of the democratic public. ... On the contrary, the space of an artistic installation is the symbolic private property of the artist. By entering this space, the visitor leaves the public territory of democratic legitimacy and enters the space of sovereign, authoritarian control..."
Thus strictly speaking David Černý can not be blamed of taking the liberty to do his Entropa following his sovereign will and he did what was expected from him to do as an artist. The mistake to take him for a curator instead of an artist shows a basic failure on the side of the Czech official institutions to recognize the rules of the game.
May be the realization of this failure is behind the very insecure and ambiguous attitudes the Czech authorities expressed towards the piece around the days of inauguration.

Now the over-proportionate reactions on the side of Bulgarian Government and its representatives in European Parliament are for sure not less inadequate. Getting offended by the image of the country as a Turkish toilet in the installation is for sure an infantile reaction taking the provocative sign that the artist came up with for a literal, official representation of the country. That is no surprise though especially for a country that failed to recognize the importance of Contemporary Art (still lacking a single public institution like Museum or a collection of contemporary art on a national level) not to handle the public debate because there is no way to get to know the language and strategies of contemporary artists, what to be said about "granting freedom to art", as is the model of Western culture described by Groys.
Thus for today's Bulgarian culture, Entropa has played ironically a very significant role, the one of showing the symbolic importance of art and the acceptance of art's freedom in the European project the country wants to join.
It is a pity the official institutions missed the lesson, and instead of showing open-mindedness got fixated at their little corner and censored the installation by putting that ridiculous piece of black cloth in front of the country's image. Irony here gets additional layers, I guess far from artist's original intentions, and develops further the piece. First, instead of making statement on the whole, i.e. map of Europe, the Bulgarian officials were content of taking care only of their own bit of representation, "correcting" this small spot of the surface like a professor would correct the drawing of a student in early drawing classes. Then the black cloth covering the image is like a funeral sign for the country, and instead of hiding the hated image, it focuses the gaze on the irregularity of that spot. I personally associate it also with the signs one can see in front of public toilets here, warning that the facility is out of order.


Being an artist myself, what bothers me in the installation, apart from this political turmoil, is that I can't see a kind of subversive critique in the act of building those national clichés. It seems to work most likely on their affirmation than destruction. And it is even more disturbing to see how the big and powerful countries are portrayed in relation to small and less visible on the whole picture countries. Britain is mercifully taken out of the grotesque assemblage; there is nothing peculiar in the strike of France or the autobahns of Germany (except the haunting, but denied image of swastika). Somehow it seems that the imagination was very weak in the production of clichés in these terrains, but in case with the small or weak countries like Lithuania, Romania or Bulgaria the artist's satire was way sharper. Such approach raises suspicion towards the actual ambitions behind the sensational nature of the gesture.
To sum it up, admiring the powerful strategy of Černý, I remain very doubtful on the facts of the financial aspect of the commission and the particular way it was executed.

ica_archive show_05 2010_a.jpg
Институт за съвременно изкуство – София
бул. Васил Левски 134, София 1504

21 май – 30 юни 2010, откриване 20 май, четвъртък, 18.00 ч.

Институтът за съвременно изкуство – София представя събираната в течение на цялото му съществуване документация за групови събития, индивидуални прояви, критични дебати, професионални сбирки и други, обхващащи времето от 1989 г. насам. Включени са и части от личните архиви на членовете на ИСИ – София.

Прочети още...

АВГУСТ В ИЗКУСТВОТО
БИЕНАЛЕ НА ВИЗУАЛНИТЕ ИЗКУСТВА
ВАРНА 2010
VII ИЗДАНИЕ

07.08 - 07.09.2010
ГРАДСКА ХУДОЖЕСТВЕНА ГАЛЕРИЯ

куратор
Мария Василева 

big-wave.jpg

Прочети още...

Мобилният телефон

Днес мобилните телефони до такава степен биват осмисляни като продължение на човешкото тяло, че според различни психологически изследвания собствениците им описват състоянието си при липсата на устройството като „пристрастеност", „зависимост" и „безпокойство", а загубата му като своеобразна смърт (James Harkin, 2003). Ролята на комуникационната технология се проецира дори отвъд гроба - така, когато герой от популярния британски сериал „EastEnders" умира, неговата приятелка намира утеха, като му изпраща текстови съобщения в рая. Нещо още по-показателно, английски затворници определят липсата на мобилен телефон като една от най-болезнените форми на социална депривация, а лишаването от техниката като почти равносилно на лишаването от самата свобода. Дори временното изключване на телефона поради различни съображения изглежда сходно на загуба на социален контекст и трябва да бъде наваксано при първа техническа възможност с текстовите съобщения, които изграждат картината на пропуснатите моменти.

Прочети още...

Стартира първото теренно изследване по проекта "Нови млади, нови култури, нови каузи"

Прочети още...

 

Предложение за научна практика

от доц. д-р Даниела Колева и екип

по проект: „Нови млади, нови култури, нови каузи"

Прочети още...

 

  • Текстове за обсъждане
  • 1. Крейпо, Р., Културна антропология, Как да разбираме себе си и другите, 2000, гл. 1 - Антропологията: уникален подход към разбирането, стр. 3-25.
  • 2. Асман, Я., Културната памет, 1997, Опции на културната памет: „гореща" и „студена" памет, стр. 62-83.
  • 3. Юнг, К.Г., Архетиповете на колективното несъзнавано, 1999, Понятието за колективно несъзнавано, стр.49-63.
  • 4. Фуко, М., Душевна болест и психология, 2006, Лудост и култура, стр. 91-127.
  • 5. Тейлър, Ч., Разновидности на религията днес, 2006, Религията днес, стр. 65-107.
  • 6. Смит, А., Националната идентичност, гл.1, стр. 10-33.
  • 7. Ападурай, А., Свободната модерност. Културни измерения на глобализацията, 2006, Глобални етнопространства: бележки и въпроси относно една транснационална антропология, стр. 80-107.
  • 8. Серто, М. Изобретяване на всекидневието, 2002, Четенето: вид бракониерство, стр. 266-283.
  • 9. Дичев, И., Дарът в епохата на неговата техническа възпроизводимост, 1999.
  • 10. Дичев, И., От принадлежност към идентичност, 2002.
  • Теренно изследване

Теренното изследване ще включва наблюдение, събиране на визуален материал и провеждане на дълбочинни интервюта в областта на антропология на емоциите. Предварително трябва да обсъдите темата си с мен и да ви дам насоки. Работата може да се извърши самостоятелно или в екип до 3 души /всеки трябва да проведе минимум три интервюта/. Като резултат от вас се очаква курсова работа - анализ на събрания емпиричен материал.  Всички изследвания ще бъдат представени и оценени на специални сбирки в края на семестъра.

  • Оценяване

Оценката от упражненията се формира в зависимост от представянето на изследването и свършената конкретно от Вас работа, както и от присъствието и участието Ви на занятията.

 

 

btv.jpg
Представяне на книгата "bTV: Новата визия"и кратка публична дискусия на тема "Телевизионната култура в България".

Прочети още...

На 17 май, вторник от 18:00 ще се съберем в Home Made (Ангел Кънчев 30), за да поговорим за революциите в Близкия Изток/Северна Африка и ролята на новите медии в тях.
Arab_spring
Революционно-уютна сбирка за ролята на новите медии в революциите в Близкия Изток:)
Участници:
доц. Симеон Евстатиев
доц. Орлин Спасов
Дорейд Ал Хафид
Модератор: проф.Ивайло Дичев
Присъстващи: студенти, докторанти, преподаватели и всички в настроение за добър разговор, чай и революция:))
Кога и къде ще се случат революциите:
17 май, вторник, 18:00
Мястото: Home Made,
ул. Ангел Кънчев 30 (пряката след Раковска в посока НДК) 

ЛАБОРАТОРИЯ „ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ЦЕНТЪР ПО СОЦИАЛНИ НАУКИ"

 

ОБЯВЯВА КОНКУРС

за стипендии за краткосрочни специализации или участия в международни семинари и конференции за млади учени

 

в областта на градските изследвания

 

по проект "Градски изследвания: интердисциплинарни изследвания за млади учени"

 

Стипендията е в размер до 4000 лв.

Крайният срок за подаване на документи е 01 февруари 2009 г.

 

Кой може да кандидатства?

  • Докторанти и доктори (защитили преди не повече от две години и на възраст до 35 години).

 

Какви са условията за кандидатстване?

  • Кандидатите трябва да представят: резюме на темата на специализацията или на доклада; кратко излагане на мотивите за избора на конкретна специализация, конференция или семинар; данни за евентуални други източници на финансиране. Общият обем не трябва да надхвърля 5 стандартни страници.
  • Кандидатите прилагат всички останали документи, с които са кандидатствали или ще кандидатстват, CV и два контакта за връзка с хабилитирани препоръчители.

 

Какви са изискванията към спечелилите?

  • Стипендиантите участват в ежемесечните семинари на проекта.
  • Специализацията или участието в семинар или конференция трябва да се осъществи до края на май 2010 година.

 

Къде могат да бъдат подадени документите?

 

Проектите се подават

  • лично на адрес:

София, бул. Цариградско шосе 125, бл. 4, ет. 4, ст. 411,

Катедра Социология,

Лаборатория „Изследователски център по социални науки"

Приемно време: понеделник и сряда - 09:00 - 13:00

Координатор - Вероника Димитрова /мобилен телефон: 0884 42 38 98/

 

  • на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

За подадени проекти се смятат само тези, които са получили потвърждение по телефон или e-mail.

ЛАБОРАТОРИЯ „ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ЦЕНТЪР ПО СОЦИАЛНИ НАУКИ"

 

ОБЯВЯВА КОНКУРС

за изследователски проекти в областта на градските изследвания

 

по проект "Градски изследвания: интердисциплинарни изследвания за млади учени"

 

Финансирането на всеки спечелил проект е в зависимост от бюджета на проекта и общия брой спечелили проекти - до 4000 лв.

Крайният срок за подаване на документи е 01 февруари 2010 г.

 

Кой може да кандидатства?

  • Магистри в последен семестър, с изследователски проекти, свързани с темата на дипломната им работа.
  • Докторанти и доктори (защитили преди не повече от две години и на възраст до 35 години).

 

Какви са условията пред кандидатстващите проекти?

  • Кандидатите трябва да представят детайлно описание на проекта, съдържащо  цели, задачи, план-график, бюджет, библиография. Общият обем на проекта не трябва да надхвърля 15 стандартни страници.
  • Към проекта се прилагат CV на изследователя и две препоръки от хабилитирани лица.
  • Няма да бъдат финансирани изцяло теоретични изследвания.

 

Какви са изискванията към спечелилите проекти?

  • Титулярите на спечелилите проекти участват в ежемесечните семинари за обсъждане и представяне на междинните и крайните изследователски резултати.
  • Изследователските проекти трябва да бъдат осъществени до края на май 2010 година.

 

Къде могат да бъдат подадени проектите?

 

Проектите се подават

  • лично на адрес:

София, бул. Цариградско шосе 125, бл. 4, ет. 5, ст. 513А,

Катедра Социология,

Лаборатория „Изследователски център по социални науки"

Приемно време: понеделник и сряда - 14:00 - 18:00

Координатор - Вероника Димитрова /мобилен телефон: 0884 42 38 98/

Телефон: 971 10 02, вътр. 234 или 280

 

  • на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

За подадени проекти се смятат само тези, които са получили потвърждение по телефон или e-mail.

Проект спечелил конкурс за изследователски проекти в областта на градските изследвания

 

Бизнес центърът - град в града

Жана Попова

Прочети още...

Проект спечелил конкурс за изследователски проекти в областта на градските изследвания

 

 Бедност и неравенството в градовете в България

Силвия Николова

Прочети още...

Проект спечелил конкурс за изследователски проекти в областта на градските изследвания

Образи на новата „българска мечта"
от Града на мечтите до Града на фонтаните

Светла Казаларска

Прочети още...

 Проект спечелил 

конкурса за стипендии за краткосрочни специализации или участия в международни семинари и конференции

ГРАДЪТ И „ИЗРАЖДАНЕТО": ЕВГЕНИКА И МОДЕРНИЗАЦИЯ

В БЪЛГАРИЯ, 1890-1944

 

Предложение за едномесечна изследователска специализация по проект „Градски изследвания: интердисциплинарни изследвания за млади учени": работа в библиотека - Welcome Library, Лондон, и участие в работен семинар на изследователската група по история на расизма и евгениката (HRE Working Group) към университета Oxford Brookes, април 2010.

Гергана Мирчева

Прочети още...

Всеки ден се движим по градските улици, без реално да ги виждаме. Нека този ден обърнем погледа си към града. В градската игра всеки ще може да изобрети своя град и да покаже нещо - от олющените фасади, топлозиолациите, кабелите, звуците, та дори и до градската канализация. Играчите ще тръгват от ул. Одрин № 113 в 11 часа на 19 септември (в събота), където всеки ще получи своя „нов поглед" за града. Вечерта ще се съберем в Арт-Хостела на ул. Ангел Кънчев № 21 A, в 19 часа, за да разнищим града. Сложете си градските очила и заповядайте! Можете да си донесете различни градски пособия - градски фотоапарати, тебешири и пастели за град, mp3-ки за град, епруветки за град...
Градската игра се организира от стартиращата тази година магистърска програма „Градски изследвания" към СУ, която цели да привлече млади градски откриватели. Документи за магистратурата се подават от 14.09.09 до 25.09.09 в ректората на Софийския Университет.
Повече информация за магистърската програма - на www.seminar-bg.eu или на сайта на СУ.
Повече информация за играта - http://playthecity.blogspot.com/

 

Проект спечелил конкурс за изследователски проекти в областта на градските изследвания

Лилави зони:

междинните територии на София - линии, промишленост, гета

Прочети още...

Репортаж на Юлия Роне за ролята на новите комуникации в изборите 2009, интервюира Ивайло Дичев и Орлин Спасов за проекта "Новите мобилизации", всичко това по Канал 1. 

http://www.youtube.com/watch?v=kLBb5GogK-4

Теми за дискусия за 10.03

Предлагам да дискутираме доколко новите медии и в частност мобилния телефон могат да служат като основа за преструктуриране и за създаване на нов тип младежки култури, които променят традиционните условия и начини за изразяване на идентичност. В този смисъл е интересно да се запитаме дали можем да говорим за продължение на тенденцията, отбелязана от Бенедикт Андерсън, че типът общуване в една култура предопределя идентичности и общности, тоест новите форми на общуване следва да пораждат и нови форми на общност със свои специфични прояви на индивидуализация и индивидуална идентичност, изграждани през потребление и лайфстайл.  

Вероятно подобна тема би могла да се разглежда на две нива. От една страна, промените, които настъпват в комуникационната култура като цяло, за които говори Ъри, свързани с прехода от точни уговорки към гъвкавостта на непрекъснатата координация и свързани с изграждането на специфични мрежи и натрупването на „мрежови капитал”.

От друга, интересно е да се проследят и нови форми на включеност в обществото като цяло, както и в отделни микрокултури. Като пример за първото би могло да се даде легитимирането на употребата на мобилното устройство през ролята на отделния индивид в изграждането на гражданското общество чрез генерирането на непосредствена информация от мястото на събитието и без отлагане във времето или пък чрез феномена на флаш-мобовете. Паралелно с това се оказва, че младежите могат да удържат идентичността си в рамките на дадена микрокултура със символни действия, които не винаги се случват на общо за групата място, а стават достъпни, след като биват заснемани и качвани в Интернет, преодолявайки пространствените и времевите ограничения на своята аудитория. Визуализирането на специфични прояви с цел споделянето им с други членове на общността се извършва главно посредством мобилните телефони, които са лесно преносими и достъпни.

Може би най-подходящи за изследване в такъв контекст биха били приложението на картографския метод на културните изследвания и етнографията на мобилния телефон, които да описват полето и неговите динамики преди да го интерпретират.

 

obama-avatar.jpg

Каним ви на чай и разговор за медиите, младите и емоциите на гражданството

Кога: понеделник, 13 декември, 18:30
Къде: Чайната на Бенковски (Tea House "Чай във фабриката", ул. "Г. Бенковски" 11).
Как: с чай и сладки

Повод за този разговор ще дадат две издания:

- бр. 4 на СеминарБГ „Код жълто" на Центъра за антропология на местата и комуникациите, СУ, съставен от Н. Даскалова
- „Новите мобилизации", сборник статии, публикуван от Институт „Отворено общество" съставен от И. Дичев и О. Спасов

Все по често виждаме политици да участват във викторини, да пеят и танцуват, да лежат по диваните на „Биг брадър". Срещу им гражданското общество се маскират, разиграват хепънинги, качват страници във Фейсбук.


Дали не сме навлезли неуесетно в едно ново, пост-веберианско общество, където печели не рационалният аргумент, а емоцията, не институциите, а ситуационните констелации от хора, не верността към себе си, а бързата преориентация?  

 

Прочети още...

Валентина Георгиева
Валентина Георгиева е главен асистент в катедра "История и теория на културата".
Преподава дисциплините:
 
Изследвателски интереси:
  • младежки култури и социални движения
  • дигитална памет за социализма
Брой статии:
1
Красимир Терзиев

Красимир Терзиев (1969) e медиен артист и организатор в областта на културата и технологиите.

Живее и работи в София. Завършил МА, Национална художествена академия (1997).

Докторант по Културна антропология, ФФ, СУ \\\"Св. Климент Охридски\\\" (2008-2011).

Работи в областта на живопистта, фотографията, инсталацията, но движещият се образ е наговата най-ефективна медия.

Работите му са показвани в групови изложби; (“The Projection Project” MuHKA, Antwerp, BE, Mucsarnok/Kunsthalle, Budapest, HU; “Cinema like never before” Generali Foundation, Vienna, AT; “New Video, New Europe” TATE Modern London, St. Lois MoCA, Renaissance Society , Chicago, US; “The Last East-European Show” Museum of Contemporary Arts Belgrade; 9th. Cairo International Biennale); фестивали (“VISIONS DU REEL”, Nyon Documentary Film Festival 2006, Nyon, Impakt 2004, Uthreht; videopositive 1999, Liverpool; kontext:europe 2001 Vienna & Lyon) както и в самостоятелни изложби; (“Background Action” Sofia City Gallery 2007; “Remote Resemblances” Goethe-Institut Sofia 2006; “Excuse me, Which City is This?”, ICA-Sofia 2004; “On The BG Track”, Belgrade Cultural Centre 2003; “Everything seems Alright”, The Kitchen, NY 1999).

В периода 1998-2004 е председател на сдружение interSpace Media Art Center. От 2007 е член на ИСИ-София, и от 2004 - директор (с Рене Бейкмън) XFILM festival for Experimental Film, Video & New Media, София.

През 2007 г. получава наградата за утвърден творец \\\"Гауденц Руф\\\" за ново Българско изкуство.

 
Брой статии:
8
Надежда Гълабова

Надежда Велинова Гълъбова е докторант към катедра “Теория и история на културата” при Философски факултет на СУ “Св. Кклимент Охридски”. Защитава магистърската си степен в същата катедра през 2000г. В момента е в процедура по външна защита на дисертация на тема “Социализмът и неговият чужд език: Английската езикова гимназия в образователното поле на социалистическа България”. Основни интереси: социализъм, история на всекидневието, устна историая, места на паметта.

Отпечатани публикации:

· Сп. Критика и хуманизъм, кн.24/2007, специален брой, посветен на докторантските изследвания:

“Ученическата етика и духа на социализма: всекидневния живот в 114-та английска гимназия в София през 60-те и 70-те години на 20-ти век”

· Сборник Културологични Изследвания: Политики на репрезентация, С. 2007:

“Написаното и изказаното: спомените на/за първите випуски на Средното училище за изучаване на чужди езици – Ловеч”

Брой статии:
2
Ния Нейкова

Докторант по Културна антропология към катедра Теория и история на културата, Софийски университет „Св. Климент Охридски"

 

Тема на дисертационния труд:

„Нови форми на комуникация - нови форми на общност"

Изследователски интереси:

  • Популярна култура
  • Нови медии и комуникационни технологии
  • Младежки култури

 

Координатор на проект: „Нови млади, нови култури, нови каузи: интердисциплинарни подходи в културните изследвания"

 

Контакт:

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

 

телефон:

(02) 971 76 44

0885 85 20 07

Брой статии:
4
Орлин Спасов

Орлин Спасов е преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ „Св. Климент Охридски".

Ръководител е на катедра Радио и телевизия.

Преподава медийни и комуникационни изследвания и интернет култура.

Работи по проблеми, свързани с теория и история на медиите и популярната култура.

Специализирал е като Хумболдов стипендиант в Германия.

Автор на

  1. „Преходът и медиите: политики на репрезентация" (2000),

съставител на

  1. "Ars Erotica" (1992) и
  2. „Quality Press in Southeast Europe" (2004) и

съ-съставител на

  1. "Медии и митове" (2000),
  2. "Медии и преход" (2000),
  3. "24 часа: Вестникът" (2001),
  4. "Дневен Труд: Лидерът" (2002),
  5. „New Media in Southeast Europe" (2003),
  6. „bTV: Новата визия" (2008) и др
Брой статии:
1
Юлия Роне
Брой статии:
2
Изследователски център по социални науки

Лабораторията „Изследователски център по социални науки" е създадена през 1990г., към катедра „Социология",  с решение на ректорския съвет на СУ „Свети  Климент Охридски".  „Изследователски център по социални науки" е проект, който доразвива дейностите на Учебно-изследователската лаборатория по социология на всекидневието. Ръководител на центъра е доц. Лиляна Деянова, а основната част от екипа се състои от гл. ас. Мила Минева, гл. ас. д-р Милена Якимова и гл. ас. д-р Светла Маринова.

В момента  в „Изследователски център по социални науки" се работи по три проекта: „Градски изследвания: интердисциплинарни изследвания за млади учени", "Националното като публичен репертоар" и "Нация и гражданство".

Към центъра е създадена библиотека, в която могат да се ползват електронните ресурси на Софийския университет, както и натрупаните книги и архиви по проведените изследвания.

Адрес:

София, бул. Цариградско шосе 125, бл. 4, ет. 4, каб. 411, Катедра „Социология"

e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.

Брой статии:
8

Семинар_BG представлява интердисциплинарна мрежа за културни изследвания, в която учасатват антрополози, социолози, културолози, историци, медийни и градски експерти, практици, артисти. Обединява ни желанието да даваме глас на безгласните, да правим видимо невидимото, да разбираме новите форми на културата преди да ги съдим, да мислим през тях метаморфозите на съвременните общества и да участваме в обществения дебат.
На този сайт ще видите всички броеве на нашето списание Семинар_BG, издавано от 2009 г. насам, библиотека от микро-монографии, избрани студентскти изследвания, видеа, архив на някои от изследователските ни проекти, лекции от серията „Университет за всички“, обяви за предстоящи събития.

Семинар_BG

Семинар_BG e създаден с подкрепата на програма "Идеи" на Министерство на Образованието и Науката на Република България.

ЗА НАС - В процес на разработване.

Новата Празничност

Този уебсайт използва бисквитки за управление на навигация и други функции. Използвайки нашия уеб сайт, вие се съгласявате, че можем да поставим тези видове бисквитки на вашето устройство.
Повече информация Съгласие Отказ